På 2. semester på CPHBusiness blev vi introduceret for begrebet Design Thinking.
Hertil fik en gruppeopgave hvor vi skulle bruge Design Thinking til at lave en kampagne for et nyt produkt efter eget valg. Vores gruppe fik tildelt Hoptimist som virksomhed.
Opgaven lød på at vi skulle producere følgende:
• E-magasin, som interaktiv PDF. (Det kan være et helt magasin eller en del af et magasin,
hvor en længere artikel om produktet kunne være relevant)
• Outdoorplakater, bussider, hængeskilte i bus og s-tog.
• PRODUKT (resultat af udvikling m design thinking)
• MEDIEprodukter (produkter udarbejdet i indesign)
Vi startede med at undersøge kendskabet til hoptimisterne, hertil interviewede vi folk i lyngby storcenter om deres kendskab til optimisterne, vi undersøgte hvordan de blev opbevaret i butikkerne og interviewede medarbejderne om hvad deres indtryk af hoptimisternes målgruppe er. Vi talte også med en ekstreme user, som havde en kæmpe samling af hoptimister.
Vi kom frem til at mange af dem der ikke ville købe en hoptimist, ville overveje at købe en hvis den havde en funktion. Derfor gik vi i tænkeboks, for at give hoptimisterne en funktion.
Vi kom fem til optimist vækkeuret, vi lavede herefter en prototype og derefter gik vi igang med at teste den.
Efter vi fik genbesøgt designthinking faserne Define, Ideate og prototype, producerede vi en medfølgende app til Hoptimist vækkeuret.
Så blev der produceret materialer til markedsføring af det nye produkt, i kan se noget af det herunder, men i kan også læse rapporten for at se projektet i dybden.